11 reguli pentru o dietă sănătoasă a bebelușului

  1. Orele de masă regulate reprezintă baza. Desigur, nu se iau în considerare bebelușii alăptați exclusiv la sân, deoarece aceștia pot mânca oricând vor, adică la cerere. Un bebeluș hrănit cu biberonul sau care se află la faza de introducere a alimentelor solide, trebuie hrănit la ore fixe. Este necesar să existe pauze de 3-4 ore între mese, care să faciliteze digestia. De asemenea, orele fixe pentru mese stabilesc un program zilnic al bebelușului. Atunci când cel mic știe când este ora pentru micul dejun, prânz, somn sau ora pentru plimbare sau joacă se simte în siguranță.
  2. Nu îi da bebelușului mâncare între mese și nu-l forța să mănânce. Uneori o jumătate de castron de supă este suficientă. Desigur se cunosc multe cazuri de hrănire prin păcălire. Mama pune un desen animat pentru a-i distrage atenția bebelușului și apoi încearcă să-l hrănească. Acesta este însă un obicei foarte nesănătos, deoarece îi lărgește stomăcelul.
  3. Un copil de un an ar trebui să mănânce cinci mese pe zi. Încearcă să numeri de câte ori mănâncă pe zi cel mic. Nu uita să numeri fiecare chiflă sau iaurt. Sunt cazuri în care un copil mănâncă 10-12 mese pe zi. Este mult prea mult. Dacă este și cazul tău, încearcă să îi schimbi rapid meniul și să reduci numărul de mese.
  4. Porțiile mai mici facilitează digestia. Stomacul unui sugar este de mărimea unui pumn, astfel că o masă prea consistentă îi poate încărca tractul gastrointestinal care nu este încă pe deplin matur. Atunci când i se face foame te va anunța și se va face auzit cu siguranță.
  5. Nu e nimic mai rău pentru un bebeluș decât monotonia; cum ar fi să măncăm același lucru în fiecare zi? Există o gamă largă de alimente pe piață și poți cu ușurință să compui un meniu foarte diversificat pentru copilul tău, chiar și la începutul introducerii de noi alimente. Există o mare varietate de cereale: mei, bulgur, ovăz sau orez. În fiecare zi poți adăuga un alt fruct sau poți face propriile compoziții.
  6. Renunță la sare și la zahăr. Dacă nu adaugi sare în mâncare și zahăr în băuturi sau fructe, copilul tău nu le va cere. La urma urmei, nu ne lipsește un gust pe care nu-l cunoaștem. Nu uita că sarea poate încărca rinichii sugarului, iar zahărul reduce pofta de mâncare. Obiceiurile alimentare proaste pot duce la obezitate în adolescență sau maturitate.
  7. Nu îi servi celui mic alimente pasate prea mult timp. Nu numai că este monoton dar poate conduce și la diverse boli. Sigur, a hrăni un bebeluș cu alimente pasate este mai rapid decât să aștepți până când este totul mestecat și înghițit, dar practica este mama succesului. Cu cât îl înveți pe cel mic să muște, cu atât este mai bine pentru stomacul lui (alimentele vor fi digerate repede). Hrănirea doar cu alimente pasate pot lenevi bebelușul.
  8. Dulciurile – cu cât mai târziu, cu atât mai bine. Dacă vrei să-i dai copilașului ceva dulce, alege prăjiturile făcute de tine. Prăjiturile, fursecurile sau torturile făcute în casă nu au conservanți.
  9. INTERZIS la fast food! Dacă ai chef să mănânci ceva nesănătos, nu îi da și bebelușului tău! Oferă-i mâncare gătită de tine. Trebuie să eviți alimentele grase, procesate. Dacă micuțul care a început deja să umble vrea să încerce cotlet de porc, îi poți da o bucățică, dar nu uita că această carne este grea și îl poate durea burtica.
  10. Nu pune bebelușul la dietă! Chiar dacă nu se conformează graficului de greutate, nu poți introduce o dietă bazată pe calorii puține. Aceste tratamente pot fi folosite doar atunci când copilul împlinește 7 ani și sub strictă supraveghere medicală. Chiar dacă ai un bebeluș durduliu, nu uita să adaugi puțin ulei de măsline sau unt în mâncarea sa. Grăsimile facilitează absorbția vitaminelor, sunt o sursă valoroasă de energie și joacă un rol important în funcționarea corespunzătoare a creierului.
  11. Lapte de vacă de la vârsta de 3 ani. În primul an de viață este obligatoriu ca toți bebelușii să bea lapte matern sau formulă specială de lapte. Laptele de vacă poate încărca un sistem digestiv imatur sau rinichii deoarece conține prea multă proteină și electroliți. În afară de asta poate provoca și alergie. Pe vremea bunicilor, laptele de vacă era dat copiilor mult mai devreme decât acum, dar fenomenul alergiilor alimentare nu era atât de larg răspândit. Poate că abordarea diferită față de laptele de vacă și recomandarea de a-l introduce in dieta copiilor abia după vârsta de 3 ani se datorează evoluției tehnologice. Laptele disponibil pe piață în prezent este foarte procesat și astfel rămâne proaspăt o perioadă lungă de timp. Este posibil și ca abordarea diferită să se datoreze unor cunoștințe mai extinse în ceea ce privește hrănirea și o dietă sănătoasă.

MAMĂ DE PROFESIE PE FACEBOOK
Urmărește-ne zilnic pe Facebook

Ai ceva de adăugat?...

*