Ce trebuie să mănânci când alăptezi?

Meniul mamei în timpul alăptării. În principiul, majoritatea medicilor recomandă proaspetelor mame să mănânce sănătos. Asta înseamnă să mănânce cât vor, însă, cu moderație. Important e, ca dieta să fie sănătoasă, echilibrată, care include o mulțime de fluide, cum ar fi apa, laptele sau sucurile de fructe neîndulcite. De asemenea, ar mai trebui să se țină cont și de faptul că laptele preia aroma alimentelor pe care le mănânci. Acest lucru poate ajuta, de fapt, copilul să accepte noile gusturi în diversificare, atunci când începe să mănânce alimente solide. Ar trebui, de asemenea, să iei un supliment de 10 micrograme de vitamina D pe zi. Aceasta este o recomandare pe care nu toți medicii o fac.

Adoptă o dietă echilibrată pentru sănătatea ta și a copilului. Una dintre minunile laptelui matern este că poate satisface nevoile nutriționale ale copilului, chiar și atunci când nu mănânci ca la carte. Cu toate acestea, în cazul în care dieta ta este prea săracă în calorii sau se bazează pe un singur grup de alimente și excluderea altora, acest lucru ar putea afecta calitatea și cantitatea de lapte. Doar pentru că bebelușul tău nu va fi afectat de alegerile alimentare pe care le faci asta nu înseamnă că nu va avea de suferit. Atunci când nu primesc nutrienții necesari din dieta ta, corpul tău se bazează pe rezervele sale, care, în cele din urmă, vor fi epuizate. De asemenea, nu uita că ai nevoie de putere și rezistență pentru a satisface cerințele fizice ale îngrijirii unui copil mic.

Multe dintre mamele care alăptează se simt înfometate, fapt ce are sens, dacă stăm să analizăm situația: corpul tău lucrează tot timpul pentru a produce laptele matern pentru copilul tău. Consumul de gustări sănătoase între mese, o practică pe care, cel mai probabil ai început-o încă din timpul sarcinii, este o modalitate bună de a păstra foamea sub control și nivelul de energie ridicat. Așadar, adoptă o dietă echilibrată pentru sănătatea ta.

Nu număra caloriile. Nu există niciun răspuns clar și concis la numărul de calorii de care are nevoie o mamă care alăptează. Însă, majoritatea studiilor susțin că, în medie, o femeie care alăptează ar avea nevoie de aproximativ 2.500 de calorii pe zi, cu 500 de calorii mai mult decât mamele care nu alăptează. Valoarea exactă depinde de o serie de factori individuali, cum ar fi greutatea, cum funcționează metabolismul și cât de des alăptezi la sân, dar și câtă mișcare fizică faci.

Include o varietate de alimente sănătoase în meniul tău.

Varietatea și echilibrul sunt esențiale pentru o dietă sănătoasă. Mănâncă un amestec de proteine, glucide și grăsimi care te vor face să te simți mai plină, dar care-ți vor furniza toate substanțele nutritive de care organismul tău are nevoie.

Carbohidrații complecși, cum ar fi cereale integrale, cerealele simple, fructele și legumele proaspete nu numai că oferă mai mulți nutrițienți decât amidonul și zaharurile procesate, dar furnizează și energie de pentru o durată mai lungă de timp. Și alegând din toate grupele de alimente este important, mai ales pentru faptul că atât tu, cât și bebelușul veți obține toate vitaminele de care aveți nevoie pentru o zi întreagă. Așadar, mixează cât mai multe alimente și încearcă ceva nou în fiecare zi.

CONTINUARE – Vezi ce trebuie să mai includă dieta mamei care alăptează


MAMĂ DE PROFESIE PE FACEBOOK
Urmărește-ne zilnic pe Facebook

Pages: 1 2 3 4 5

Ai ceva de adăugat?...

*