Ce trebuie să mănânci când alăptezi?

Bea multă apă și limitează consumul de cofeină.

Atunci când alăptezi, corpul tău are nevoie de o mulțime de fluide, dar nu este nevoie să ții o evidență a cât de mult ai băut. Un ghid bun de urmat este acela de a bea pentru a-ți satisface setea – adică, bea ori de câte ori simți nevoia. În cazul în care urina este limpede sau galben deschis, este un semn bun că ești bine hidratată.

Vorbind de fluide, în cazul în care tensiunea arterial este foarte mică, ai voie să bei dimineață câte o cafea, nu foarte tare, cu mult lapte. O cantitate mică de cafeină se duce în laptele matern, și se poate acumula în sistemul bebelușului, deoarece ea nu se elimină ușor din organism. Cei mai mulți experți sugerează ca mamele care alăptează să limiteze consumul de cofeină (inclusiv cafea, ceai, băuturi răcoritoare, băuturi energizante, ciocolată, cafea și înghețată), la 300 mg pe zi.
Pe durata alăptării, trebuie să menții ridicat nivelul următoarelor vitamine. Concentrația de vitamine din laptele matern este influențată, în mare parte, de ceea ce mănânci. Iată de ce vitamine ai nevoie mai mult, atunci când alăptezi:

Vitamina A pe care o poți găsi în ulei de pește, produse lactate, gălbenuș de ou, fructe și legume galbene și roșii.
Complexul de vitamine B . Încearcă să mănânci zilnic alimente bogate în vitamina B, căci acestea, fiind solubile în apă, nu pot fi acumulate în rezerve de către organism. Surse bune de vitamina B sunt: pâinea integrală și cerealele, carnea slabă, peștele și ouăle.
Vitamina C. Consumă multe fructe de pădure, legumele cu frunze verzi, ardei grași.
Vitamina D. Cum lipsa vitaminei D poate provoca rahitism, iar cei mici nu pot sintetiza suficientă vitamina D, se recomandă să iei suplimente atunci când alăptezi. Vorbește cu medicul tău, care îți va recomanda doza zilnică, ținând cont și de alimentația ta.

CONTINUARE – Vezi ce mâncăruri să eviți


MAMĂ DE PROFESIE PE FACEBOOK
Urmărește-ne zilnic pe Facebook

Pages: 1 2 3 4 5

Ai ceva de adăugat?...

*